Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.10.2009 10:53 - Защо нещо куца на българите или първите 7 години.
Автор: viki11 Категория: Политика   
Прочетен: 5647 Коментари: 16 Гласове:
2

Последна промяна: 14.10.2009 11:27


"Денят е прекрасен" - новото предаване на БТВ, което ми ;) припомня старото предаване на руска телевизия, днес коментира боя между тинейджърите, стигнал до смъртта на дете.
 За съжаление, има страдания, равносилни на смърт. Те не биват глезени с внимание от обществото. Те изобщо не биват уважени с внимание, макар да са пътят към боя до убийство.
 Това, което днес ме притесни е поредното твърдение от Ива Дойчинова, която има деца, че родителите са си виновни за отчайващото състояние на нашите деца.
 Абе, като се замисля, да си говори каквото иска. Ама всъщност нейните думи определят бъдещето, определеят мнението на много хора, родители и учители и други, защото тя се изявява по телевизията, една от най-гледаните!!! ТОва вдига температурата на недоволството ми десетократно!

 Да си дойдем на въпроса. Защо децата ни стигнаха до "гетото", както сами се изразяват. И с право. Ами аз от години съм казвала, че това поколение ще порасне и тогава ще гледаме шоу! То си се виждаше, какво следва, стига да си отговорен и да гледаш и виждаш!

 От една страна искам да кажа, че рибата мирише от главата, а нашата държава се провяла не просто от учителите сами, а от УПРАВЛЯВАЩИТЕ. Некадърно, безочливо, брутално управление води до протест у хората и тяхното недобросъвестно отношение в отговор на гнусните постъпки на политиците! Кражби, разработване на пропаганда, проституция, наркотици, хазарт и прочее недопустими за уважавани личности дела! С такова управление какво да очакваме в отговор. Те са си казали нашите предци с право: "Каквото почукало, такова се обадило". Има много пословици и поговорки, но е важно,  кои ще уважим. ЗАщото българите имат доста просташки фолклор също.
 От политиците, които ни управляват нещата слизат към другите подуправляващи. Например, днес БТВ показа, как се смятат за невинни катаджиите, които са основните корумпирани българи от време на "комунизма". Но и днес те не разбират, защо ние сме недоволни. 
  АЗ ТВЪРДЯ, ЧЕ ГОЛЯМАТА ФРАПИРАЩА СМЪРТНОСТ ПО ПЪТИЩАТА У НАС Е РЕЗУЛТАТА ОТ К ОРУПЦИЯТА В КАТ. БЪЛГАРСКИЯТ КАТ УБИВА! Но...не носи отговорност. Дори не вярва, че има вина.

 ОСвен в Кат лошото управление води след себе си и лоши други звена, аз ще се спра на ОБРАЗОВАНИЕТО.
 Тъй като съм учила 6 години в чужбина и 5 плюс 5 у нас (5 средно, 5 висше, които са различни) мога да твърдя, че лошото възпитание идва от училището.
 Същото твърдя като родител. Аз бях възпитала така детето си, че всеки искаше да общува с него, дори хора, които не понасят деца. И аз не понасях, особено к ато видех някое лигаво дете. Но се оказа, че не е необходимо детето ти да е лигаво.  Това е вредата от някои родители. Моето дете беше такова, че имаше много желаещи да общуват с него. Аз говорих с него като с човек, макар и малък, учих я да има интерес към знанията, да е добра, да може да се защитава, ако я нападнат и не може да разреши нещата с "политика", да бъде сърдечна, да не лъже (нещо, което в Българие трудно се среща, лъжата е на почит в 99% от българите), учих я да бъде силна! Давах й пример. Внимавах за поведението си. Нормално е, детето беше много харесвано.
 Малко отклонение, ще разкажа история, за да не бъда голословна. Седим в кафене. Дъщеря ми е на около 2 години. Тогава тя вече започна да учи някои думи на аглийски, които да не я затормозяват, а българският го г овореше вярно! Построяваше си вярно изреченията така ,че околните се стряскаха от това. Не, не е единственото дете, което го научи, но моето ниво не е академично, не е от "онези" квартали и в моята среда това беше голямо изключение. Масово родителите не държат на това. Та дъщеря ми се отдалечи от масата, на която седях и обикаляше кафенето да не скучае. Когато стигна до  вратата аз не викнах, а само тихо казах името й. Никой освен мен не ме чу. Тя се обърна и тръгна към масата ни. Много се учудваха, че аз се разбирам с нея почти без думи. Тя ми се доверяваше, да наблегна на това, ПРИЧИНАТА, и се съобразяваше с мен и това, което й казвах, СЛЕДСТВИЕТО. Не става въпрос за подчинение от страх! Причинно-следствената връзка, за която съм говорила много. Чух за нея в училище и просто се интересувах от темата.
 След малко хората от едната маса взеха дъщеря ми при себе си. Говориха си известно време, не се случваше за първи път да я искат... силно! От там тя си тръгна с шоколад. Да умре човек от срам. След това - вече беше забелязана от трета маси освен моята - я взеха на втората маса. От там си тръгна с  царевични пръчки. И когато третата маса я викна, аз се намесих вече. Извиках я да се ... прибира! СРамно е да обикаля масите като ромски музикант))). ТОгава хората от третата маса започнаха да ме ... умоляват!!! Да седне при тях за мъничко поне.

 Това се е случвало доста пъти, тя да бъде търсен  събеседник. Просто, защото беше нормално развито дете, каквито у нас нямаше много. Мога да кажа за привличане на вниманието, че един от проявилите интерес е Христо Шопов, нашият актьор, който гледа малко сърдито обикновено и аз изпитвах страх от него. Но той - къде ли, на едни снимки на филм, на които Иван Андонов беше режисьор и от 100 души масовка забеляза дъщеря ми и я взе да я снима отделно с още 2 деца... ще се върна на това по-късно, които 2 деца й... пригласяха - на тези снимки Христо Шопов я привика към себе си, седнаха на един стол и говориха половин час. НЕдоумявах, но не исках да се натрапвам. Все пак не бях аз привлякла вниманието му! Да не им преча. Което можеше да се приеме и като досада, защото човекът е известен. Дочаках я, но бях изучена, какво правят половин час, все пак той се лиши от почивката си! Питах я, но тя ми каза, че е нищо особено, беше на 5 години и не можех да чуя повече. ЯВно просто са си говорили, което правеше удоволствие на хората, както вече се беше случвало.

 До тук искам само да кажа, че имах много подтвърждения, че детето ми е достатъчно добре възпитано, да не кажа, че рядко се срещаха такива деца, много рядко. Отделях й цялото си внимание. Давах й всичките си способности, аз от малка наблюдавах процеса на възпитание, интересувях се от тези неща, обучение, реакция насреща, от какво, кога каква е. Учих се от две норвежки най-вече ,защото не виждах никъде другаде подобно поведение, което аз одобрявам. Така е, норвежките имаха смислено отношение към децата, каквото липсва у нас. Даже и затова, че на дете, което едва се е научило да ходи му даваха НЕГОВАТА раница, която да си носи САМ. Т.е. той се грижи за себе си, носи отговорност. Така се възпитават качества. Не с думи само. Освен това за тях имаше две забранени думи "НЕ" и "НЕ МОЖЕ". Ако някое дете прави нещо непозволено , малко дете, просто му отвличаха вниманието с нещо ,което предпочита повече от ел.контакта, да речем.
 ЕДин българин ми каза, че какво толкова, че е станало еди к акво си - не помня какво беше - тя е още малка, още нищо не разбира.
 Бълггарите не знаят, че един човек се възпитава всяка секунда според това, което му се случва, вижда, научава. ПРимерът е много важен. Медиите са ОСОБЕНО ВАЖНИ. Нашите , уви, са ужасни-ужасни в това отношение.
 
 Така че да си дойдем на думата. АЗ заведох едно наистина ценно дете в ПЪРВИ КЛАС. Оттам започнаха проблемите ни. Родителите били тези ,които възпитавали децата. БЛЪФ от незанаещи! Не е грях да не знаеш, грях е да не се вслушваш в тези ,които са прави.
Детето ми прекарваше от 1 до 4 клас 10 часа в училище и 2-3 у дома. Кой го възпитава тогава?
 Артистичността на детето ми беше УБИТА. Грубо убита в училище. Тя беше насилвана да прави нелогични неща, стресирана, да не шуми на директорката, да не прави това и онова. Започна да прави дивотии, които са МОДЕРНИ в училище, а учителите въобще не отчитат като проблем. Никакъв! Изобщо, училището се оказа нещо мръсно, което я научи на някои неща, които са важни, но й навреди много! На мен още повече. ЗАщото аз вече нямам това дете, което бях възпитавала. Тя разбра, че може да бъде и лоша, може и трябва да ЛЪЖЕ, ЗА ДА ОЦЕЛЕЕ! Нещо, което аз разбрах, когато се прибрах в България в 7 клас и трудно , но се примирих да се уча да лъжа, за да оцелея. Тук е модерно да си дръвник, простак, мошенник. И на тези неща се възхищават и ученици и родители, които бяха ученици в същите условия.
 Тук всеки пречи на всеки. Пречи и на себе си, ама явно му е много трудно да го осъзнае!

 Не ми казвай,  Ива Дойчинова, че родитерите носят отговорност за децата си. Отговорността тръгва от ПОЛИТИЦИТЕ и тяхния пример, който много пречи, и от цялото общество, от всички, взети заедно. Какво ли не бих дала, за да зависи от родителите!!! Но има много маймуни тук и уви, нямах късмет да родя в чужбина, каквото щеше да ни донесе спокойствие!
 Защото ... Всеки, пуснат в джунгла става Маугли.
 Не мога да я спася. Просто намалявам удара, но не ми стига!
 НАшето общество учи да не уважаваш възрастните, а значи и тя мен. Да не се грижат за родителите си, да не ядат сандвичите на майка си, както каза Мак Доналсд.
 ДА, ние сме една джунгла и отговорността тръгва от УЖАСНО МРЪСНИТЕ ПОЛИТИЦИ С УЖАСНО МРЪСНИТЕ ИМ ИГРИ.
 И основателно мразеният от мен Иван Костов, който иска да унищожи социално слабите, каквато беше политиката му, не му трябват хора тук, трябва му територията. Това е ужасно животно. ПРизнавайки го като такова вече бихме отчели напредък, но още не сме. ТОй влияе много мръсно, но надминава в мръсотията си другите политици, те не са склонни на чак такива гадости. Не го последваха засега...засега! Примерът дава резултати задължително. И примерът му ще бъде последван не само от потомството му!
 МОите уважения към Ива Дойчинова, която е водолейка като мен и уважавам поведението й, мнението ни съвпада по повечето въпроси. ОБаче не и по този! Родителите са само част от отговорността. Голямата вреда у нас е на обществото, а основна причина е мръсното ни политическо управление.
 



Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. vmir - Привет, Вики!
14.10.2009 12:16
Не обичам много ролята на критикар, но понеже си ми приятелка ще те изкритикувам, защото ако ми беше добър приятел, щях сигурно даже и да те набия. Защото за мен си замръзнала на ръба между много доброто и много лошото и сякаш не схващаш, че застояването ти там те оставя в прииждащите владения на лошото. Ако не си съгласна, какво добро виждаш в това да оставяш над 10 часа дневно детето си в училище и да очакваш настойчиво от него постъпки, с които си се гордяла, докато си му посвещавала целодневното си внимание и грижи? Че те с мед да го хранеха там, нямаше как да премахнат нуждата му да търси начини да си възвърне предишното ти целодневно внимание. И какъв по-настойчив начин от това да ти демонстрира постъпки, които добре знае, че няма да одобриш? А ти приписваш това на училището, сякаш училището може и трябва с вълшебна пръчица хем да го научи каквото трябва, хем да задържи вниманието му целодневно насочено само към твоите предпочитания и нужди да се гордееш с него. (Затова ти възразих преди време, че детето не е родителска собственост, а само част от света, която ти е поверена като шанс да оставиш в него по-голяма или по-малка част от себе си, дори когато настоящото ти тяло вече няма да е живо) Знам, че си имала причини и пречки, но това не те освобождава от необходимостта да отчетеш драматичната за него промяна и да му намалиш огорчението от неразбирането му. Най-лошото в цялата работа е, че му оставяш една недобра област напълно свободна за единомислие и солидарност с теб – тази на съгласието, че училището и недобро място, където се случват предимно недобри неща. Фатална грешка, която твърде много родители допускат с надеждата, че така ще останат предпочитаната страна в неприязненото си противопоставяне на училището. Още по-фатална е грешката да се говори пред децата за корупция, далавери и гадости, дори е направо жестоко да им се отнема възможността сами да стигнат до откриванието им колкото е възможно по-късно, защото в нуждата им от подкрепа и солидарност с родителя е много лесно да се съгласят на доверие, че живота е лайнян. Тръгнат ли от тази гледна точка, най-доброто, което могат да очакват е, да бъдат съжалявани или поне разбирани в рамките на тази платформа и да разчитат на затваряне на очи и компромиси, на базата, че компромисите са неиобходими, защото всичко наоколо е лайна. Истината е, че така децата се лишават от мотивация за саморазвитие, защото никой не тръгва с желание натам, където всичко е лайна, а почувстват ли се потънали в тях, начините за оцеляване стават: 1) нечовешки вой и 2)“сбогом, чиста съвест”.

Е, случайно ли Наполеон се е провикнал: "Дайте ми добри майки!"?
цитирай
2. viki11 - Само защото си мъж няма да те прок...
14.10.2009 15:33
Само защото си мъж няма да те проклинам.
Първо, детето като малко има нужда от забавления, а не от конкретен човек. Вече на 7 години то може да стои в училище, колкото е предвидено в програмата. Не че го искам това положение.
Но...второ...проклинам тази държава, защото и по 24 часа да работех, пак нямах възможност да си посрещна разходите. Какво да направя, кретенът от Видин решил да ми направи дете, без жилище и средства, защото иначе може някой друг мъж да е щастлив с мен, а той не би го понесъл като мой БИВШ съпруг.
Така че беше въпросът, дали ще оцелеем въобще. Дали да я оставям на целодневно обучение не стоеше като въпрос. Просто нямаше друг избор. Няма да седна да ти обяснявам, колко е невъзможно да оставиш малко дете у дома само, да умира от страх. Веднъж искала да скочи през прозореца, защото я е страх сама у дома. Така мислят децата. Аз също като малка имах страхова невроза, няма сега да се водя по чуждите качества, това са си нашите. Така че не става въпрос да му кажеш: Няма нищо страшно и да се оправи! Няма да го разбереш.

А лошите постъпки не ми ги демонстрира на мен, а ги учи от там и така живее цял живот. Преди това не ги е виждала изобщо. Не беше чувала и псувня!!!
Ето ти пример.В училището НЕ е важно, каква е истината, не е важно какво е усвоило детето, а е важно да се измъкне, да създаде впечатление, че нещата са направени, да се нагоди, да се измъкне. Ами в училище само това се прави. Не ги учат да са честни, дават им примери на измами. Имаше един юнак насилник, караха децата да го търпят, помагаха му срещу заплащане, караха ги да се страхуват. Това какъв пример е от директор и учители!
Учителите създават впечателение, че работят, а децата създават впечатление , че учат.
Друг навик от там е да хвърлят на земята чанти, и други неща, някак е гордост да си небрежен. Иначе си я натегач, я некъв подобен.Да си блъскат главите в радиотарите също е практика, а учителите да приемат това за нещо нормално. Гледат да се измъкнат. По-силният печели и готово. УЧителите си затварят очите. Така се стига да смърт на деца.
Да оставим, че щях да наказвам детето си, защото учителката не била й казала, че трябва да пише буквите в редовете, тя ги пишеше между и не искаше да слуша мен, защото учителката е авторитет. Така се наложи да убивам авторитета на учителите, защото ни вредят.
А ти сам реши, защо не е важно да пишеш красиво и буквите да са между редовете, а не "във въздуха".
Мога само да съжалявам, че нямах възможност сама да си я изуча.
И любимата ми забележка, директорката не понасяла шум и им бяха забранили да ползват стълбището към тяхната стая, трябваше да обикалят през втория етаж!!! Да й ... в ДИРЕКТОРКАТА. Да се маха от там като й шумят. Ще се намери за толкова директорка, дори да не е от БСП к ато нея и с връзки в общината!

Не ми говори, че може да съм с повече изисквания от учителите, но определено не съм с високи изисквания в общочовешки план, а с НОРМАЛНИ.
Но у нас мизерията, посредствеността и прочее са нещо обичайно.
цитирай
3. viki11 - а как ми омръзна да ми обясняват, как ...
14.10.2009 15:34
а как ми омръзна да ми обясняват, как точно пък майката т рябвало да се жертва за детето. Че защо не бащата, да не е кьорав!
Не е в детето ппроблема, а в скапаните бащи. Аз лично познавам баща, който си гледаше детето и то не плачеше за майката. Ама бащата си обичаше детето и не беше мързелив.
цитирай
4. viki11 - и още един въпрос към теб...
14.10.2009 15:43
Ти откъде реши, че знаеш как стоят нещата и да ме поучаваш, защо детето ми не ме слуша?
Всъщност, детето ми ме слуша, с което предизвикваме фурор! Това у нас не е прието.
И ми казва било за първата целувка, било за някои дивотии, кои са наркоманите, кой пие...
И даже не пие, не пуши и прочее. А ти ако ни видиш ще повярваш, че е така.
Доверието между нас и послушанието си ги има. Но навиците са й от... училището УВИ!!! ужасни
ДА лъже, да се преструва...все български качества, които не създавам АЗ. Но трябва да търпя у дома, защото обществото е тъпо и ги създава. И не приема съвети. Да го ... в обществото!
Защо го псувам? Защото така нервното напрежение се намалява, а не смятам заради кофти хора аз да полудявам, не е честно. )))
цитирай
5. viki11 - И пак да обобща, срамота е, но УЧИ...
14.10.2009 15:57
И пак да обобща,
срамота е,
но УЧИЛИЩЕТО ДАВА МНОГО ЛОШ ПРИМЕР.
Лошо навици, лошо поведение, лошо отношение...
А това няма как аз да съм виновна за него.
ПРосто бих искала да не вижда, какво предлагат там...магарии.
Е, имахме късмет, та попадна на добри класни, но един човек не прави обществото.
Садиха дръвчета, да, но и там скатавката беше основния пример, който можеш да вземеш.
Ще ти разкажа, как аз се срещнах с тази простотия. В 7 клас беряхме чушки. Нашата комсомолска беше симпатична, за пример, УЖ. Обаче бера аз бера , не й смогвам. Тя запише една кофа, после я върне тайно, седне върху нея и си разказват вицове. Като види , че аз съм стигнала п очти до горе на кофата и други не толкова нагли като нея отива и преди нас ппредава сладваща кофа! А аз не успявам толкова бързо.
До тук добре, търпя, стискам зъби, не казвам на учителката, класната, която записва. Нали да се бориш с мошенниците у нас се води за "донос"!!! Още една бг простотия!
Обаче в следващия момент ме обвини класната, че видите ли, ние не берем достатъчно бързо, както Тя, Марианка. Тя била за пример!
Е гнус ме е от български пример. Честно да ти кажа, така ме става гнус от българите. Не е от нищото! Аз съм израснала в по-изостанал район, но харата не са толкова смотани. Учителката можеше много лесно да хване лъжата й, но просто нямаше такава цел. А аз се чудех, защо не я хване? Ами мързи я да работи и тя! Така й е по-лесно.
И защото ще кажеш нещо напреки...ще ти кажа, че когато работих в Англия, бях на бригада студентска, имаше п оляци, които се опитаха да лъжат пак подобни номера. Англичанина ни каза, спокойно, той ще си отиде след 3 дни и повече няма да бъде допуснат тук на работа. Т.е. англичаните знаеха много добре ,как да си подсигурят работата, просто защото го ИСКАХА. Защото бяха така възпитани, защото имаха такъв морал, защото не ЛЪЖАТ г нусно като българите.

Е, гнусни са ми българите. Малко от тях са по-свестни. И не аз съм виновна, че са гнусни. Те и за англичаните бяха гнусни. Но англичаните се справяха много добре с тях. На самолета и вкъщи! Един нашенец също ги лъжеше.

Не ми казвай, че моето внимание е нужно на детето. А училището не може да му даде положителни качества, защото аз израснах в училище и на мен руснаците ми дадоха добро възпитание, въпреки че родителите ми бяха на работа целодневно в пустинята при трудни условия на труд. И даже ми обясняваха, че нашите родители са много заети и ние трбява да ги разбираме. И нямаше конфликт на интереси.
А тук смотльовците хем нещо почтенно не дават на децата, хем постоянно повтарят, че те познавали децата ни по-добре от нас, че ние сме лоши родители и прочее. ДА им го... . Точно пък моето дете не могат да познават по-добре, щ ото това ми е силната страна. Не само я познавам, доколкото имам време за нея от недобросъвестни дребни работодатели, а и се боря с ВРЕДНОТО ВЛИЯНИЕ НА УЧИЛИЩАТА И СЪУЧЕНИЦИТЕ.

Нещо повече, на сестра ми дъщеря й казваше на моето дете, че родителите не трябва да се слушат. Простотия. Какво да кажа.
Засега отстоявам нашето разбирателство. Още повече, че за да няма сексуални злоупотреби с децата ви родителите трябва да са наясно какво става. Т.е. трябва да са спечелили доверието на децата си.
И хубаво че нямам съпруг, едва ли щях да мога да постигна доверие с детето си. Интелигентни мъже у нас почти няма, около 10% са.
цитирай
6. viki11 - Много грешки си допуснал спрямо мен ...
14.10.2009 16:08
Много грешки си допуснал спрямо мен в един коментар само.

Аз не съм толкова елементарна, все пак не съм като повечето бг родители! Моето дете знае положителните и отрицателните страни на училището. Аз не настройвам хората и децата против и за, не съм нито от Левски , нито от ЦСКА. Не съм наивна.
Например, тя знае прекрасно, че целта й е да натрупа знания, затова е в това училище, а не за друго. Знае, че там работят за нейно добро, за нейното обучение.
Знае, че общуването с другите е едно от предимствата, които училището предлага.
И да те изненадам. Тя от 4 годишна чете, от 5 годишна т рябваше да тръгне на училище реално, но заради наркодилърите не я пуснах. Почти на 7 тръгна, но беше на 6 и в моя род сме ученолюбиви, и тя искаше и в събота и неделя да учи! Всъщност до средата на втори клас не й беше много забавно, защото знаеше всичко. От бебе се развива малко по-бързо.

Така че никого не съм настройвала против училището. Но пък държа да знае, какви лоши навици е придобила там. А няма как да не ги придобие, защото ги учи от тях!!! У дома такива неща не правим.
Убиха й артистичността. ПЛашат ги с това, с онова, обезличиха й. А тя имаше постижения, много е артистична, АКО НЕ ХОДИ НА УЧИЛИЩЕ.

Ще ме извиняваш, ама много още има какво да учим, а никой не ще и да се учи! Слаби сме в училищата, а там се възпитава бъдещето общество.

И да ти кажа, имаше един наистина невероятен учител, мъж, който им даваше не само знания по английски, напреднаха страшно бързо, а и ги учеше да са достойни българи, но родителите се бориха с него, защото караше децата им да учат. Жалваха се. Училището го лиши от стая, отне му я, защото той не участва в стачката и се занимаваше, само той с децата ни тези два месеца, те учеха при него!!! За което му благодаря.
Невероятен учител, който също има проблеми в тази грозна система от смотани преподаватели.
Ако поне малко се крепи системата ние не смеем да се оплачем, да не се разпадне съвсем! Не знаем, какво е да побеждаваме и да даваме добър пример.

Така че не на мен т ия, че аз съм била виновна за лошото влияние в училищата.
Само смс-и си разпространяват с порно съдържание и се чукат в междучасията.
И да ти кажа, не моето дете се чука, тя има морал, но ми каза ,че е вярно сред горните класове. За 10-ина минутки. ПРактика е. Научих го много случайно и се учудих страшно, но тя го подтвърди, вярно е във всяко училище.

А ти ми кажи пак, че родителите били виновни. Чудя се к ак да се преборя с влиянието и ЛОШИЯ АВТОРИТЕТ на учителите. Една фолк почитателка учителка с пиърсинг на пъпя, която пуши, пие, влачи се с мъже, а синът й е наркоман, че как иначе с такова фолк купон влияние.Тя се забавлява жената. Какво ще му мисли.
цитирай
7. viki11 - А Наполеон е бил прав, макар че е н...
14.10.2009 16:09
А Наполеон е бил прав, макар че е насилник.
цитирай
8. viki11 - Знаеш ли, аз също смятам, че животът ...
14.10.2009 16:13
Знаеш ли, аз също смятам, че животът е лайна и кажи ми откъде мотивация. Вярвах, докато не разбрах, че има политици като Костов, пропаднали хора, които нямат съвест. И на които тук никой не пречи да просперират. Това е проблемът, че НИКОЙ НЕ ИМ ПРЕЧИ НА ПРОСТАЦИТЕ ДА ПРОСПЕРИРАТ.

Като животът е лайна и нямаме бъдеще, какво очакваш да втълпя на децата? Лъжа ги, но не мога да съм вълшебник да създам това, което не е създадено. Скапано общество, седи и гледа сиир. Мързели, лъжи, измами, фрапираща наглост. Просто лошо възпитание. И в семействата и в училищата.
И да ти припомня, училището е създадено, за да дам пример на хората, да ги обучава. Но ... това е забравено.
Какъв пример дава училището на родителите? Подмазват се, за да пробутат децата си.
Аз - така се получава - от началото им създавам проблем, те натоварват детето, но пък тя се справя перфектно с тях и ги слага в джобчето си със знания и поведение. Устойчива е!
Така че не на мене тия!
цитирай
9. vmir - Вики, радвам се, че се разбирате със щерката.
14.10.2009 17:16
Забележката ми е, че не трябва да обобщаваш така лошите навици и да ги приписваш на всички, защото така обезсмисляш търсенето на по-подходящите хора, каквито няма начин да няма. Грешна е идеята, че ти нямаш пръст в цялата тази неприятна ситуация – че нали ти си избирала бащата на това дете, какво е виновно то за твоя неудачен избор, че освен без баща, да се товари и с твоите емоции? Нали ти избираш учителката на детето си, моите деца са отрасли без да знаят какво е баба и дядо, от 2 годишна възраст са по обществени заведения и от яслата, през детската градина, началното училище, сега щерката завършва висшето си образование, са били винаги при най-добрите преподаватели, защото сме проучвали внимателно на кого ги поверяваме и съм убеден, че поне до завършване на началното училище са били без изключение при идеални учители, които въпреки кризата и всеобщото оскотяване, са ме възхищавали изключително много естествената си любов и търпението си към децата. Става дума за най-обикновени общински училища и детски градини. Много пъти съм се чудил на този щастлив късмет, който винаги ни е отреждал най-добрите учителки и подозирам, че са били добри и безкористни, защото са усещали разбирането на усилията им, въпреки, че никога не сме го показвали по никакъв начин. Докторите също човек си ги избира и в най-жестоките времена, дори когато не сме имали възможност за избор и сме били без пари, сме попадали на възхитителни човеци, жена ми изкара половин година в “патологична бременност” точно когато се разпадаше финансовата система по времето на Виденов, на циганките носеха пилета и лакомства, а ние едва осигурявахме медикаментите, но никой не се опита да ни изнудва. От катаджиите ако ти разкажа каква човечност съм видял, и са ме оставяли да продължа без документи за да си намеря минута по-скоро щерката по тъмното на път към къщи, ще си помислиш, че те лъжа, поне не са ме изнудвали никога. Дори преди броени дни ни спряха в несъществено нарушение, беше вечер, щерката шофираше с неправилно включени допълнителни фарове, споменаха, че подлежим на глоба, но след като щерката си призна грешката в отговор на добрия тон, ни пуснаха по живо, по здраво с поръчението да не правим повече така и с пожелания за приятна вечер. За всеки подобен случай имам спомен за мои колеги, които със самочувствие са ми споделяли как са вадили пари, за да си решат проблема, единия чак се самоопияняваше от начина, по който ударил пачката в бюрото на доктора, за да го накара да го погледне. Съществената разлика между мен и тези колеги е единствено в това, че аз не мисля, че да действам с пари в такива случаи е нещо, което да ми дава самочувствие. Да си плаща колегата, който е убеден, че може да си купи лекарското внимание само с нерегламентираната пачка, аз вярвам твърдо, че щом съм влязъл по приетия начин в кабинета на доктора, той няма начин да поне да не ме погледне и да се произнесе и този начин не ме е подвел досега. Като капак съм и забелязал, че с нерегламентирани плащания си решават въпросите все хора, които нямат основания да се гордеят с никакви свои постижения, и вероятно затова си мислят, че трябва да си купуват благоволението на другите. И тъй като никога не съм имал подобни проблеми, не смятам, че е честно онзи, който единствено с удряне на пачка в бюрото на доктора се чувства човек достоен за внимание, в същото време да дрънка, че докторите са корумпирани. Малко поразширих погледа върху проблема, но мисля, че е неизбежно в контекста на твоите широки обобщения. За мен корупцията и скапаната ни система се подхранва от нездравото самочувствие, че може да се успее в условия на равнопоставеност. Затова повтарям: и у нас има много читави, разбрани и достойни хора. Просто на мода са комплескарите, които вярват, че с пари всичко може да се купи и не се спират пред начините за набавянето им, но и тази мода ще отшуми както всяка друга.
цитирай
10. viki11 - Не съм избирала баща, не исках дете ...
14.10.2009 17:21
Не съм избирала баща, не исках дете от него. Просто ме изненадаха. Защо си мислиш, че не може да се случи? Имах брак с него, но бях пред развод и не исках деца и той знаеше. Но мъжете са нагли, а съда не защитава жените, когато са забременени.
Защо не направих аборт? Защото ме беше страх, защото не искам да ми бъркат тук и там непознати хора. Защото можех да остана завинаги без деца, не бях първа младост. Защото е трудно да убиеш дете.
цитирай
11. vmir - И понеже сега се връщам от кварталния “Т-маркет”,
14.10.2009 20:05
който е собственост на естонски руснаци, да ти кажа там пък какво видях. Момичето на касата за първи път не ме подрави вежливо, каквато е практиката във всички подобни големи вериги магазини. После почти ме изкомандва да си извадя от количката шестте еднакви млека и да ги сложа пред нея (досега се искаше само едно и се умножаваше по бройката на еднаквите млека. Направих го, а момичето – намусено, сумти нещо, подхвана и следващите покупки, и продължава да се мръщи и да сумти. Не ми става никак драго, но понеже досега момичето винаги е било вежливо, питам го случило ли се е нещо неприятно. “Така ще е отсега нататък” – назидателно ми отговаря то и добавя: “Много кражби”, сякаш аз съм дежурния или поне заподозрения крадец на квартала. Става ми още по-малко драго и се зачудвам защо ли ми трябваше да влизам в такъв пропаднал супермаркет, където стрелят напосоки с надеждата да улучат истински крадец, когато момичето изведнъж почти проплаква: “Това е заповед” задължават ни вече не само вас да тормозим, не само нас да работим прави, но и ни плашат с 50 лева глоба, ако ни видят седнали дори за момент”. И отново шумно изсумтява. “Че краката ви да не са за един ден? Тук ли е управителката ви да й кажа колко глупава заповед е измислила?” питам момичето. “Оооо, знаете ли, че вчера като се върнах вечерта в къщи след цял ден работа права на касата, не си чувствах краката изобщо? Обаче заповедта не е прищявка на управителката ни, а на руснаците!” – осветли ме отчаяно момичето.

Няма да коментирам тъпоумнотото управленско решение, от което дори цигански бизнесмен у нас щеше да намери по-добро. Само ще обърна внимание, че подобна управленска тъпотия няма да реши проблема, а ще създаде напрежение чрез преекспониране на българската крадливост и най-вече на заядливостта ни едни срещу други. И това идва от братушките, в чието добро възпитание ти безпрекословно вярваш.

Аз пък вярвам, че макар като цяло българското ни мислене спрямо средноевропейското да е примитивно почти колкото циганското е примитивно спрямо нашето, мисленето обаче на редица други нации наоколо е още по-примитивно дори от това на нашенските цигани. Братята руснаци не правят изключение от това число. Тези хора наивно вярват, че най-ефективния начин да накараш някого да те обикне повече е да го държиш в страх, напрежение и шантаж. Но подобни привнесени навици постепенно губят почва у нас, жалко е само, че продължават да ни държат в напрежение и подозрителност.
цитирай
12. viki11 - Не си справедлив, но и нямаш достатъчно информация.
15.10.2009 09:58
Както циганите, пардооон, ромите нас ни представят в чужбина, така и руснаците, които са забягнали тук, не са извадка. Още повече естонци, които мразят руснаците.

Освен това, да те осведомя, да се работи прав идва от западните навици. Западните фирми въведоха този метод на работа, за да не "заспиваш". Било по-ефективно. Лично им слушах анкетите, че ТЕ проучили, че така мозъкът работел по-ефективно. Ти къде си видял седнал работник в Мак Доналдс?

Омразата ни към руснаците е голяма и се основава само на непознаването им. Може би не утре, но ще се види, поне така е казала е Ванга, че руснаците са по-духовни същества от "ВЯРВАЩИТЕ". И в духовно отношение са по-истински.
Истина е, за съжаление тази информация не стига до нас тук. Но я знам от това, което виждам там. Дълбоко в душата си те са хора, които не нападат чужди нации с цел убийства, изнасилване и забладяване, а спират насилниците и помагат на други държави да се освободят. Поне в последния век е така.
цитирай
13. vmir - Вики, аз не мразя руснаците.
15.10.2009 11:33
А ти не си обърнала внимание, че съм описал КАСИЕРКА. Касиерката стои на касата и няма как да мръдне от нея, не е като многото работи в които се движиш насам-натам. За първи път виждам права касиерка, затова възнегодувах, и не вярвам права да улучва по-правилно клавишите,както и аз не бих ги улучвал на клавиатурата на компа, ако бях прав.
Това по-скоро ми напомня за червената армия, когато на войниците им е бивало забранявано да да залягат, за да демонстрират неустрашимост.

Не разбирам хора, за които живота на другите е по-маловажен от това да плашат. Не разбирам хора, които имат органична нужда да се изживяват като жертви на "лошите". Не вярвам да има изцяло добри и изцяло лоши хора и нации. За мен по-важно е да осъзнаем кога постъпваме зле и кога - добре. За мен е неприемливо да стоиш отзад въоръжен и да пращаш полувъоръжени момчета в атака, да ги застрелваш, ако отстъпят, защото според теб родината така искала. Такова отношение потиска разсъдъка, изкривява емоциите и поражда жалост и ужас, но не и адекватност.
цитирай
14. vmir - Сега минах през Т-Маркет и слава Богу,
16.10.2009 16:40
братята руснаци бяха позволили на нашите момичета да работят седнали на касите.
цитирай
15. ok3223 - Извинете че се намесвам.
21.10.2009 20:24
Естонците не са руснаци и няма как да са, защото са естонци. А вие повтаряте като папагал г-не, руснаците та руснаците. Не е ли целенасочено от ваша страна.
За капак повтаряте чута или прочетена глупост. Уж недовъоръжени воиници били разстрелвани в руската армия. На фронта дезертьорите биват разтрелвани във всички армии по света. Или осъдени по- къса процедура , или още намясто. Зависи от бойната обстановка. Как протича и се развива битката...
Ако не разстрелваха дезертьорите, кой ще иде да се бие и да гине или бъде осакътен завинаги. Такъв е военно полевия устав измислен от военщината.
В атака войника има шанс да оцелее. Дезертира ли го чака сигурен разстрел.
Затова върви срещу куршумите и ако има късмет, оцелява в поредната атака.
А това, че карали руските войници да атакуват и вървят срещу картечниците прави е измислица и глупост. Имате интелектуален проблем г-не , ако вярвате на такива измислици...
цитирай
16. zaw12929 - Скоро няма да се оправим, като на...
21.10.2009 23:55
Скоро няма да се оправим, като народ. Всичката помия стана в тази неразбрана от нас демокрация. Българите всичко преиначаваме , демонизираме, извращаваме, разваляме.
Преди ни "забранявали" религията. Сега защо църквите са празни?! Предишните поколения хората имаха по голямо уважение както в семейството, така и на обществени места,
Днес, никой не праави път и не дава ред на майките с деца, на възрастни. Никой не дава предя на другия. Уважението трябва да е във всичко и навсякъде, за да може и подрастващите да го попиват.
Да наричате управляващите мръсни е най малкото неучтиво. Тези приказки, жалби заглушиха истината за държавата ни, да има достойно място в света. Това бе част от борбата на опозицията за власт. И тя успя. Но не виждам нито победителите, нито помагачите им да показват адекватни управленски решения. Нямам омраза, нито добродушие. Искам да се посочват на чист уважителен език грешки. На прокуратурата факти. А ругатните, названията , " малоумни идеи" за предложения на опоненти са недопустими- трябва с аргументи в диалог да се доказва. Нали в спора се ражда истината или с управляващи не се спори ?!
И още "какви са ги вършили ония разбойници" -може да епизод от "Сървайвър" но не и монолог на министър Председателя за неговите опоненти.
Културата на обноските е задължителна, дори и облеклото. В сградата на съда не може да се влиза неприлично облечен. А защо в Министерството може?! Правилата са за всички.
Защото всички сме равнопоставени- всички нарушават, лъжат заобикалят закона. Защото сме българи. Умеем силно да любим себе си и мразим всякакви правила. Освен, ако са за другите. Все другите са длъжни и те са ни виновни. Не знаем да виждаме своите грешки, да бием камбаната на собствената си църква.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: viki11
Категория: Лични дневници
Прочетен: 907165
Постинги: 139
Коментари: 684
Гласове: 9432
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031